Οι Ορθόδοξοι της Μητρόπολης Αργυροκάστρου εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την εκλογή ως Μητροπολίτου στη χηρεύουσα, μετά το θάνατο του αειμνήστου Δημητρίου, θέση του Μητροπολίτου Αργυροκάστρου του μέχρι τώρα Τιτουλάριου Μητροπολίτου Αμαντίας Ναθαναήλ.
Ο κ. Ναθαναήλ, ελληνικής καταγωγής (δεν είναι Αλβανός υπήκοος), γνωρίζει καλά την περιοχή, καθώς λίγο μετά την άφιξη του μακαριστού Αναστασίου στην Αλβανία τον ακολούθησε, με κέντρο ιεραποστολικής δράσης του το Αργυρόκαστρο, όπου παρέμεινε μέχρι το 2012, οπότε εξελέγη Επίσκοπος αρχικά και στη συνέχεια Μητροπολίτης της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Αμαντίας και εγκαταστάθηκε στα Τίρανα, συνδράμοντας το έργο του κυρού Αναστασίου.
Κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς και πλέον διακονίας του στο Αργυρόκαστρο, επισκεπτόταν όλα τα χωριά της Μητροπολιτικής Περιφέρειας, όπου ιερουργούσε και κήρυττε.
Αλλά πολλές ήταν και οι βαπτίσεις που έκανε τα πρώτα εκείνα χρόνια, μικρών και μεγάλων, διευρύνοντας το μήνυμα της Ορθοδοξίας.
Δεν είναι, λοιπόν "άγνωστος" την περιοχή και εκ τούτου μπορεί η παρουσία του και η δράση του να επιφέρει πνευματική καρποφορία.
Επίσης αποδεκτός από το τοπικό ποίμνιο είναι και ο νεοεκλεγείς Μητροπολίτης Κορυτσάς Αναστάσιος, μέχρι τώρα Επίσκοπος Κρούγιας, ο οποίος καλείται να συνεχίσει το έργο του Αρχιεπισκόπου Ιωάννου ως Μητροπολίτου Κορυτσάς.
Ο κ. Αναστάσιος είναι νέος στην ηλικία και δυναμικός, ενώ γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα και μπορεί άνετα να επικοινωνήσει και με τους Ελληνόβλαχους της Κορυτσάς που είναι μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της περιοχής.
Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει και τους νέους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Αλβανίας είναι η επίμονη και συστηματική καλλιέργεια μιας υγιούς πνευματικότητας, χωρίς διαχωρισμούς.
Αυτό οδηγεί στην κοινωνική ειρήνη που συνδέεται άμεσα με τη δικαιοσύνη. Ένας άδικος κόσμος δεν μπορεί να είναι ειρηνικός.
Το αντίδοτο στον εγωκεντρισμό που τορπιλίζει την ειρηνική συμβίωση είναι η ενδυνάμωση της αγάπης μέσα στις καρδιές των ανθρώπων, μέσα στην κοινωνία. Μιας πολυδιάστατης αγάπης, που δεν περιορίζεται από σύνορα, προκαταλήψεις ή άλλες διακρίσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση καλείται να συμβάλει η υγιής θρησκευτική συνείδηση.
Toυ π. Ηλία Μάκου